Officielle Sundhedsanprisninger
Evidens der betyder noget
Her er et par studier, der viser, hvorfor vi vælger dem, som du måske finder interessante.
100 ÅR MED D-VITAMIN: Historiske aspekter af D-vitamin
Kong Saud Universitet, Saudi-Arabien
D-vitaminets styrke: Er fremtiden inden for præcisionsernæring gennem personlige tilskudsplaner?
Kroatiens Katolske Universitet, Zagreb, Kroatien
D-vitamin: Evidensbaserede sundhedsmæssige fordele og anbefalinger til befolkningsretningslinjer
Næringsstoffer (MDPI)
D-vitamin og sundhed - Det manglende vitamin hos mennesker
Szu-Wen Chang; Hung-Chang Lee
D-vitamins rolle i sundhed og sygdom: En narrativ gennemgang af mekanismerne, der forbinder D-vitamin med sygdom, og virkningerne af tilskud
Universitetet i Otago, New Zealand
Sundhedseffekter af D-vitamintilskud: Erfaringer fra randomiserede kontrollerede forsøg og Mendelske randomiseringsstudier
Tidsskrift for knogle- og mineralforskning
D-vitamin, hvad er normalt ifølge den nyeste forskning, og hvordan skal vi håndtere det?
Neil JL Gittoes
D-vitamintilskud: Til D eller ikke til D?
Mayo Clinic, Minnesota, USA
,
Der er i øjeblikket 86.677 publicerede studier om D-vitamin
Tal pr. 2025